Påsken 2017 – Tid for hjemreise

In Out caching
Scroll this

Etter å ha stått opp tidlig nesten hver dag i ferien, og kjempetidlig søndag, var det godt å kunne sove bittelitt lenger feriens siste dag.

Selv om det ikke ble veldig mye lenger, ble det i alle fall lenge nok til at hotellets frokost var åpen. Og vi rakk endelig å prøve den, rett før vi skulle sjekke ut.

Bare et par til

Området i og rundt Motala er virkelig et cacheeldorado, og vi har allerede lyst til å komme tilbake!

Så vi kunne selvfølgelig ikke bare dra uten å finne et par cacher til…

Vi startet med multien vi har kjørt forbi så mange ganger de siste dagene…

Etter besøket på Potatisen, fortsatte vi med noen mysteryer i Motala. Og så var det på tide å komme seg nordover.

Godt vi har verktøy med

Heltinnen var skeptisk når jeg sa vi måtte handle litt utstyr på Biltema før turen startet. Og i går fikk jeg bevist at vi faktisk trang ustyret. Og nå dukket det opp nok en cache (når vi stoppet på en tilfeldig rasteplasscache) hvor vi fikk bruk for teleskopstang og gaffateip. Kan ikke dra på langtur uten!

Motorvei, motorvei og motorvei

Dagen bestod for det meste av motorvei, og motorvei. Og en og annen large-cache langs veien.

Vi brukte opp veldig mye tid på en letterbox hybrid-cache vi plutselig fikk lyst til å prøve oss på. Vi klarte den ikke, og endte opp med å hoppe over noen av de neste på planen. Men den var kul, da! Og det er absolutt en cache vi vil stoppe innom igjen om vi har tid og er i nærheten igjen!

Snart tilbake i moderlandet

Vi nærmet oss grensa, og turen vår i nabolandet var snart over. Men vi fikk selvfølgelig med oss et par cachestopp til først.

Rett til flyplassen

Etter vi kryssa grensa, hvor det var overraskende lite trafikk, satt vi nesa rett mot flyplassen. Og nærmeste bensinstasjon, for nå måtte tanken fylles og bilen tømmes!

Utrolig hvor mye rot vi hadde klart å lage…

Og vi fikk bevist ganske godt at billigbatterier ikke alltid er like gode… Ganske mange tomme som ble ryddet ut av bilen (bildet viser under halvparten)…

Vi fikk ryddet opp, og levert bilen uten problemer. Etter det hadde vi mer enn god nok tid til å finne TB-hotellet som var kommet her siden sist vi var her.

Så ble det noen timer avslapping på flyplassen. Og vi satt oss i den nye delen, som var nesten tom for folk og veldig stille og rolig. Nesten for stille, så vi glemte nesten flyet vårt :O

Men vi kom oss med, og landet trygt på Karmøy, med bare en liten biltur igjen.

Dette har uten tvil vært en innholdsrik påske, med mye morro! Nå skal vi hvile halvannen uke før neste tur…

Les oppsummering av hele påsketuren, og finn oversikt over de andre etappene, her